SodaStream “the box idea”

Een 360° brandcase met internationale allures. SodaStream briefte om het eco-aspect van zijn merk als USP naar voor te brengen. Dat deden we met een heel simpel maar sterk idee : een vergelijking. Het gebruik van 1 SDS apparaat + fles vervangt namelijk het PET-afval van 3 jaar geproduceerd door een gemiddeld Vlaams gezin. Die vergelijking hebben we gedurende jaren met een grote “BOX” van 3mx3m uitgespeeld in tal van activatie-campagnes. Dit leverde enerzijds enorme PR op maar anderzijds ook brand awareness en verkoop via gerichte winkelacties die mooi aansloten op dit eco-verhaal.

In het hele verhaal deden we bovendien beroep op bekende brand ambassadors als Jill Peeters en Geena. De case was een “best practice” bij Sodastream International en werd daardoor met succes wereldwijd uitgerold van Australië tot Japan, van Zuid-Afrika tot de USA en Zuid-Amerika. In de States was Susan Sarandon de brand ambassadrice. De hele BOX-actie trok bovendien de (juridische) aandacht van grootste concurrent Coca-Cola wat nog eens extra PR aandacht opleverde. SodaMission accomplished.

*case gerealiseerd als Creative Director/partner bij Wondergarden


 

 

 

Back