Great ideas, great cheese

Bij Wondergarden kwam in 2008 de vraag om Oudendijk, een pittige Noord-Hollandse Gouda ,exclusief voor de Belgische markt, op spraakmakende manier zijn naamsbekendheid te vergroten maar ook de sales niet uit het oog te verliezen. Er werd toen gekozen om een toptop-dag “Dag van de Kaas” te lanceren. Joachim kwam voor de eerste editie met het idee om het wereldrecord grootste kaassculptuur te breken. Begin april 2009 was het wereldrecord een feit met een Oudendijk kaassulptuur van 1,3 ton. Naast bijna 500.000€ in PR waarde werd er bovendien praktisch ingespeeld op B2B en B2C. Via speciale mailings werden nieuwe verkoopspunten gescoord en aan B2C kant profiteerde de verkoop mede door de enorme rumour rond Oudendijk. De volgende jaren werd telkens weer rond Dag van de Kaas een succesvolle actie opgezet ter promotie van Oudendijk (Circus Oudendijk, Ladychef Yanaika, Koe Safari, …) De laatste jaren werd de focus meer verlegd van het evenementiële naar krachtige POS en winkelcommunicatie met vooral de laatste jaren een gestage stijging in verkoopscijfer. Joachim is dan ook bijzonder fier om bijna 9 jaar als creatief directeur meegewerkt te hebben aan dit smakelijk verhaal.

Patrick Huyskens – Gedelegeerd-bestuurder Dupontcheese Benelux : "Met een gedifferentieerde marketing-aanpak zowel naar retail(Delhaize) als naar traditioneel kanaal , werd het Oudendijk-merk afgelopen jaren succesvol ondersteund en dit in een segment dat vooral onder druk van private-label wordt gebanaliseerd. Joachim was de drijvend creatieve kracht achter deze ontwikkeling



 

 

Back