DELA meets Koen Wauters

DELA uitvaartverzekeringen kampte in 2006 met 2 grote issues. Merkbekendheid én een moeilijk en gevoelig product. Van een challenge gesproken... Toch is de opzet geslaagd om DELA top of mind te maken, merkbekendheid te boosten én het product in de Vlaamse en Waalse huiskamers te krijgen. De slimme BV-marketing met Koen Wauters als gezicht voor dit bijzonder gevoelig product was een schot in de roos. Zowel met radio en TVspots, een complete song met Koen, een sterke PR lancering, knappe DM én een voor die tijd bijzonder innovatieve online campagne zorgden voor vuurwerk bij de conservatieve Vlaming. Het merk bouwde op nog geen twee jaar tijd een absolute merkbekendheid op. Online pakte DELA uit met een van de allereerste “belvirals”. Daarin belde Koen Wauters je persoonlijk op om je uit te nodigen voor het grote DELA-feest in de Lotto Arena. Dit was één van de meest succesvolle virale campagnes van HLN totnogtoe. Het toont vooral aan hoe je met creativiteit en innovatie zelfs een bijzonder moeilijk merk/product succesvol in de markt kan zetten.

WIm Delplace (CEO van DELA) over een deel van deze campagne : "De viral campagne waarmee we onze DELA klanten uitnodigden op het DELA feest was een echt schot in de roos en op dat ogenblik bijzonder innoverend. Menig klant was erg verrast Koen Wauters persoonlijk aan de telefoon te krijgen."


*case gerealiseerd als Creative Director bij Indus


 

 

 

Back